Od października szybsze bezpośrednie pociągi do Krakowa
Podczas piątkowej konferencji prasowej w Bielsku-Białej przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury zapowiedzieli, że każdego dnia na trasę Bielsko-Biała – Kraków będą wyjeżdżały cztery pary pociągów, które pojadą trasą przez Czechowice-Dziedzice, Oświęcim oraz Chrzanów.
– Prawie 180 miejsc. Komfortowe warunki i bardzo bezpieczna, bardzo szybko podróż. Ale tych połączeń kolejowych będzie więcej. (…) W przyszłym roku, o ile zainteresowanie mieszkańców będzie spore, a liczę na to, że będzie, planujemy podwojenie liczby połączeń między Bielskiem-Białą i Krakowem – zapowiedział wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski.
Wskazał, że standardowa cena biletu drugiej klasy ze stacji Bielsko-Biała Główna do stacji Kraków Główny powinna wynosić 33 złote.
Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak ocenił, że połączenie kolejowe z Bielska-Białej do Krakowa będzie cieszyło się dużą popularnością wśród pasażerów, ponieważ czas przejazdu „będzie nie do pobicia innymi środkami transportu”.
Połączenie Bielsko-Biała – Kraków mają obsługiwać zmodernizowane pociągi ED74. Nazwy pociągów będą nawiązywały do Beskidu Śląskiego i Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. To Baltazar, Błatnia, Dębowie i Żylica.
Dotychczas bezpośrednie połączenie kolejowe z Bielska-Białej do Krakowa oferowało – inną trasą – tylko Polregio. Czas przejazdu to około 160 minut.
Podczas piątkowej konferencji prasowej Koperski poinformował także, że podpisana została umowa na dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego w Bielsku-Białej. W pobliżu dworca kolejowego planowana jest budowa m.in. nowego dworca autobusowego i parkingu wielopoziomowego oraz przebudowa kładki dla pieszych i dworcowego przedpola. Szacowany koszt inwestycji to 366,8 mln złotych, z czego dofinansowanie to 219,5 mln złotych. (PAP)
pato/ mmu/
